Originalios važiuoklės detalės kartais tarnauja net daugiau nei 100 tūkst. kilometrų, tačiau, joms susidėvėjus, vairuotojai dažniausiai vietoje brangių originalių detalių renkasi pigius pakaitalus, kurie tarnauja keletą kartų trumpiau. Kadangi važiuoklė susideda iš daugybės nuolat besidėvinčių elementų, jos gedimai techninės apžiūros metus yra labai dažni.
Svarbu artėjant techninei apžiūrai nuodugniai patikrinti įvairius automobilio mazgus bei važiuoklę. Tokią patikrą gali atlikti daugelis autoservisų, o jeigu norite tai pabandyti patys – mes jums padėsime.
Įsitikinkite, kad automobilis nenuriedės
Pirmiausiai įsitikinkite, kad automobilis yra saugiai pastatytas – įjunkite stovėjimo stabdį ir pavarą. Jeigu patikrai naudosite paprastą domkratą, tai vertėtų už ratų uždėti kalades, kad automobilis tikrai nenuriedėtų.
Kai automobilio vienas šonas arba kampas yra pakeliamas, netinkamai pastatytas automobilis gali šiek tiek pariedėti ir ne tik sugadinti domkratą, bet ir sužeisti jus, todėl pasirūpinkite, kad automobilis stovėtų vietoje.
Pakelkite automobilio ratą
Jeigu naudojate įprastą, hidraulinį, ar netgi pneumatinį domkratą, teks kilnoti visus keturis automobilio kampus po vieną. Net jeigu ir turite prieigą prie remonto duobės, daugelį važiuoklės detalių patikrinti galima tik kilstelėjus ratą nuo žemės.
Prieš keldami automobilį įsitikinkite, kad tam naudojate tinkamą vietą – kėlimo taškai yra sutvirtinti ir randasi šalia ratų.
Pajudinkite ratą keliomis kryptimis
Pakėlę ratą suimkite jį iš šonų ir pajudinkite pirmyn ir atgal. Po to taip pat padarykite suėmę ratą viršuje bei apačioje. Jeigu jaučiamas laisvumas judinant suėmus už šonų – greičiausiai susidėvėjęs vairo traukės antgalis arba šarnyras. Jeigu laisvumą jaučiate suėmę ratą viršuje ir apačioje – greičiausiai susidėvėjęs yra šarnyras. Naujus šarnyrus savo automobiliui galite
įsigyti čia.
Visada būkite atsargūs ir naudokite tinkamus įrankius. Jeigu nesate tikri dėl tam tikrų darbų, geriau patikrą patikėkite autoserviso specialistams.
Užs.Nr.d-0254