
Privačių miškų vežėjų įžūlumas peržengė visas ribas – kelinta diena rajoninės reikšmės kelio apsauginėje zonoje Išdagai–Valakbūdis kraunamos medžių šakos, kurios guli netgi ant važiuojamosios kelio dalies. Ši važiuojamoji kelio dalis nėra pažymėta jokiais skiriamaisiais ženklais, kurie vairuotojus įspėtų apie ant kelio gulinčią kliūtį.
Nuotr. Anot A. Dičpinigaičio, savininkas šakas pakelėje susikrovė tikrai ne iš blogos valios, tiesiog jis nežinojo, kad tokį dalyką reikia su kažkuo suderinti.
Kaip sako vietiniai Kiaulupių kaimo gyventojai, viskas būtų ne taip tragiška, jeigu ta kelio atkarpa būtų pažymėta kokiais nors specialiais skiriamaisiais ženklais, kurie apie kliūtį įspėtų vairuotojus tamsiu paros metu. Dabar sukrautos šakos taip, kad vairuotojai, tamsoje prasilenkdami automobiliais, gali nepastebėti sukrautų šakų kūgio ir įsirėžti į jas. Kyla elementarus klausimas, kas atsakys už eismo įvykį dėl ant kelio sandėliuojamų šakų?
Kaip minėjome, šis kelias priklauso Marijampolės regiono keliams, jo priežiūrą vykdo ir atlieka Šakių kelių tarnyba. Šios tarnybos viršininkas Antanas Pauliukevičius sako, kad su jų institucija jokie privataus miško vežėjai nederino, kad artimiausiu metu bus sandėliuojamos šakos minėtoje teritorijoje, ir jie nieko apie tai apskritai nežinojo. Kelių tarnybos viršininkas sako, kad tokiais atvejais jie apie įvykius praneša policijai, kuri turi teisę nubausti vežėjus pagal Lietuvoje galiojančią administracinę tvarką. Taip pat, anot A. Pauliukevičiaus, Kelių įstatyme yra aiškiai apibrėžta tvarka, jog tam tikras plotas prie bet kurio kelio yra apsauginė zona, kuri priklauso kelio savininkui (šiuo atveju – Marijampolės regiono keliams) ir be jo leidimo ten „nosies kišti negalima“. Tačiau, kaip sako Kelių tarnybos viršininkas, šiuo atveju jau reikia kreiptis į policiją vien todėl, kad sandėliuojamos medienos atliekos guli ant važiuojamosios kelio dalies, kelia grėsmę eismo saugumui. Tą pačią dieną, kai Kelių tarnybai buvo pranešta apie šį faktą, jie pasirūpino, kad važiuojamoji kelio dalis būtų pažymėta specialiais ženklais ir tamsiu paros metu nekeltų vairuotojams pavojaus.
Ką nubausti už eismo saugumui grėsmę keliančią netinkamą medienos sandėliavimą, klausėme Šakių policijos viršininko Mindaugo Akelaičio. Pastarasis „Draugo“ redakciją informavo, kad tokiais atvejais pirmiausia aiškinamasi, kas dėl to kaltas, kitaip tariant, kas yra miško vežėjas. Policijai nuvykus į įvykio vietą paaiškėjo, kad minėtoje teritorijoje tikrai neseniai buvo kertamas ir vežamas miškas, o medienos atliekos (šakos) sandėliuojamos kelio apsauginėje zonoje. Pirmasis uždavinys, kuris laukia policijos pareigūnų bei kelio savininko (Kelių tarnybos) išsiaiškinti, kam priklauso miškas ir kas jį vežė. Dažnai pasitaiko atvejų, kai miško savininkas ir jo vežėjas yra ne tas pats asmuo, todėl administracinę atsakomybę už tokius nusižengimus paprastai prisiima miško vežėjas, kuris tą medieną ne vietoje ir sukrovė.
Kaip sako privačių miškų savininkams leidimus kirsti mišką išduodantis mūsų rajone Algirdas Dičpinigaitis, šiuo atveju savininkas ir vežėjas yra tas pats asmuo. Anot A. Dičpinigaičio, savininkas šakas pakelėje susikrovė tikrai ne iš blogos valios, tiesiog jis nežinojo, kad tokį dalyką reikia su kažkuo suderinti. Juo labiau, kad kirsdamas jam priklausantį mišką, jo šeimininkas buvo labai atsakingas – išsikirto ne tik naudingą medieną, bet ir krūmus, surinko išmėtytas atliekas, gražiai sutvarkė aplinką ir ruošėsi išvežti medienos atliekas – šakas.
Tačiau nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Policijai miško savininkas jau yra žinomas ir jam yra surašytas administracinės teisės pažeidimo protokolas. Miško savininkui šiuo atveju gresia administracinė atsakomybė pagal LR administracinių teisės pažeidimų kodeksą bauda nuo 57 iki 144 eurų.