Tikisi švaresnio vizualinio miesto vaizdo

paketuris mantas1
Savivaldybės administracijos architektas Mantas Paketuris skaičiuoja, kad įspėjamieji laiškai dėl būtinybės derinti reklamą bus išsiuntinėti kone 120 objektų, tačiau pačios nederintos reklamos yra kur kas daugiau. D. Pavalkio nuotr.


Gintarė MARTINAITIENĖ

Paskutiniame savivaldybės tarybos posėdyje patvirtinti nuostatai bei priimtas sprendimas dėl vietinės rinkliavos už išorinę reklamą, viliamasi, savivaldybės administracijai atriš rankas ir vizualinis miesto vaizdas bus švaresnis. Visgi atrodo, kad greito rezultato nebus, bet pirmieji žingsniai daromi.

Savivaldybės architektas Mantas Paketuris pripažįsta, kad užteks šiuo klausimu kalbėti, reikia imtis konkrečių darbų. Tuo labiau, kad žadama, kalbama, planuojama kone dvejus metus.

Vadovaujantis savivaldybės tarybos sprendimu, naujai besikreipiantiems dėl išorinės reklamos bus taikoma ir naujoji tvarka bei skaičiavimo metodika, o su senesniaisiais reklamos turėtojais teks padirbėti.

„Dabar vis siuntinėju įspėjamuosius laiškus ir prašome arba suderinti, arba nusiimti“, – sako architektas, aiškinantis, kad jeigu bus nereaguojama, laiškai bus kartojami, o nereaguojant pakartotinai, vadovaujantis Reklamos įstatymu, galima skirti iki 3 tūkst. eurų baudą.

Jis suskaičiavęs apie 120 objektų, kuriems bus išsiuntinėti įspėjamieji laiškai, tačiau įvairios nederintos ar netvarkingos reklamos yra kur kas daugiau, mat ant vieno pastato, rodo pavyzdžiai, kybo ir po keletą atskirų reklamų.

„Yra, kam atrodo, kad jeigu mano pastatas, mano kiemas, tai ką noriu, tą darau. Ne. Derinti reikia“, – sako M. Paketuris ir atskleidžia, kad didžioji dalis mieste esančios reklamos nederinta, o to nelinkę daryti „net gerai žinomi veidai“.

Visgi architektas viliasi, kad kai yra tvarka, bus galima pasiekti ir rezultatą bei miestą padaryti vizualiai švaresnį.

„Kad nepavirstume į Lenkiją, darome švaresnį vaizdą. Be to, tvarkoje nemažai vietos palikta architektui. Jeigu neatitiks bendro vaizdinio (naujai teikiamos reklamos – red. past.), bus galima nederinti. Be to, reklamos turėtų būti mažesnės“, – mintimis dalijasi pašnekovas.

Per metus, pasak M. Paketurio, vidutiniškai kreipiasi dėl 20–30 reklamų, tačiau čia kalbama ne apie naujas reklamas, bet apie esamų atnaujinimą bei pratęsimą.

Galima paminėti, kad naujojoje tvarkoje, kurią mūsų savivaldybės administracija pasitvirtino viena paskutiniųjų, nustatyta, jog, pavyzdžiui, ilgalaikės išorinės reklamos 1 kv. m metams kainuos 20 eurų, trumpalaikės išorinės reklamos tokio paties ploto kaina 0,6 euro dienai, o iškabos 1 kv. m – 15 eurų metams.

Beje, Finansų ir rajono plėtros komiteto posėdžio metu pusiau rimtai, pusiau juokais kalbėta, o ką daryti su prieš skverą ar „Centro“ restoraną stovinčiais automobiliais, ant kurių puikuojasi telefono numeriai bei informacija „Parduodu“. Komiteto pirmininkė Aušrelė Pukinskienė siūlė nustatyti tokias kainas, kad jiems tokiose vietose stovėti neapsimokėtų, o jeigu jau nori, „tegul moka didelius pinigus“. Pašmaikštauta, ar prieš rinkimus nebus taip, jog visas skveras bus apstatytas kandidatus reklamuojančiais automobiliais. Komiteto pirmininkė kalbėjo ir apie girdimą reklamą.

„10 min. paleidžia košmarą, užsidarėm langus, vis tiek bumsėjo, neradom, kas organizavo, o kai radom – nuvažiavo. Ar tokia bus apmokestinta?“ – vaizdžiai kalbėjo ir teiravosi A. Pukinskienė, bet administracijos direktorius Dainius Grincevičius patikslino, kad kol kas kalbama tik apie išorinės reklamos apmokestinimą bei tvarką.

Galima paminėti, kad pagal tvarką reklamos eksploatavimas nustatomas 5-erių metų terminui, bet dažnas leidimus tvarkosi trumpesniam laikotarpiui.

Beje, šiuo metu savivaldybės administracija paskelbė išorinės reklamos erdvinio stendo – kintamo vaizdo ekrano – įrengimo ir eksploatavimo konkursą, kurio laimėtojas, pasirašęs sutartį su savivaldybe ir gavęs leidimą įrengti išorinę reklamą, įgis teisę įrengti ir eksploatuoti ekraną penkerius metus nuo leidimo išdavimo dienos su galimybe pratęsti leidimo terminą.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar pasitikite žiniasklaida?

klausimelis 05 07Antanas iš Pajotijo:

Pasitikiu. Labiausiai radiju, nes jo nuolat klausau. Daugiausiai klausau LRT, įdomios laidos yra apie kaimą, žinios. Iš laikraščių – skaitau tik rajoninį. Teigiamai vertinu. Per televiziją , tiksliau TV3, žiūriu tik žinias ir BTV humoristinę laidą „Pričiupom“. Socialiniais tinklais nesinaudoju, nors anūkės ne kartą sakė, kad esu senamadiškas. Bet man užtenka, kiek naujienų sužinau iš radijo, televizijos ir laikraščių. 

klausimelis 05 07 2

Sonia iš Šakių:

Ne visa. Labiau pasitikiu ir skaitau naujienas socialiniuose tinkluose, tame tarpe ir užsienietiškus. Man norisi tiesos. Vieni vienaip sako, kiti kitaip. Tai aš informaciją lyginu. Man įdomiau, kas vyksta pasaulyje, nei Lietuvoje. Labai daug melo, netiesos čia, todėl ir spaudos nedaug skaitau. „Vakaro žinias“, draugutį skaitom. Televizijos nežiūriu, radijo neklausau.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.