Savivaldybės administracijos architektas Mantas Paketuris skaičiuoja, kad įspėjamieji laiškai dėl būtinybės derinti reklamą bus išsiuntinėti kone 120 objektų, tačiau pačios nederintos reklamos yra kur kas daugiau. D. Pavalkio nuotr.
Savivaldybės architektas Mantas Paketuris pripažįsta, kad užteks šiuo klausimu kalbėti, reikia imtis konkrečių darbų. Tuo labiau, kad žadama, kalbama, planuojama kone dvejus metus.
Vadovaujantis savivaldybės tarybos sprendimu, naujai besikreipiantiems dėl išorinės reklamos bus taikoma ir naujoji tvarka bei skaičiavimo metodika, o su senesniaisiais reklamos turėtojais teks padirbėti.
„Dabar vis siuntinėju įspėjamuosius laiškus ir prašome arba suderinti, arba nusiimti“, – sako architektas, aiškinantis, kad jeigu bus nereaguojama, laiškai bus kartojami, o nereaguojant pakartotinai, vadovaujantis Reklamos įstatymu, galima skirti iki 3 tūkst. eurų baudą.
Jis suskaičiavęs apie 120 objektų, kuriems bus išsiuntinėti įspėjamieji laiškai, tačiau įvairios nederintos ar netvarkingos reklamos yra kur kas daugiau, mat ant vieno pastato, rodo pavyzdžiai, kybo ir po keletą atskirų reklamų.
„Yra, kam atrodo, kad jeigu mano pastatas, mano kiemas, tai ką noriu, tą darau. Ne. Derinti reikia“, – sako M. Paketuris ir atskleidžia, kad didžioji dalis mieste esančios reklamos nederinta, o to nelinkę daryti „net gerai žinomi veidai“.
Visgi architektas viliasi, kad kai yra tvarka, bus galima pasiekti ir rezultatą bei miestą padaryti vizualiai švaresnį.
„Kad nepavirstume į Lenkiją, darome švaresnį vaizdą. Be to, tvarkoje nemažai vietos palikta architektui. Jeigu neatitiks bendro vaizdinio (naujai teikiamos reklamos – red. past.), bus galima nederinti. Be to, reklamos turėtų būti mažesnės“, – mintimis dalijasi pašnekovas.
Per metus, pasak M. Paketurio, vidutiniškai kreipiasi dėl 20–30 reklamų, tačiau čia kalbama ne apie naujas reklamas, bet apie esamų atnaujinimą bei pratęsimą.
Galima paminėti, kad naujojoje tvarkoje, kurią mūsų savivaldybės administracija pasitvirtino viena paskutiniųjų, nustatyta, jog, pavyzdžiui, ilgalaikės išorinės reklamos 1 kv. m metams kainuos 20 eurų, trumpalaikės išorinės reklamos tokio paties ploto kaina 0,6 euro dienai, o iškabos 1 kv. m – 15 eurų metams.
Beje, Finansų ir rajono plėtros komiteto posėdžio metu pusiau rimtai, pusiau juokais kalbėta, o ką daryti su prieš skverą ar „Centro“ restoraną stovinčiais automobiliais, ant kurių puikuojasi telefono numeriai bei informacija „Parduodu“. Komiteto pirmininkė Aušrelė Pukinskienė siūlė nustatyti tokias kainas, kad jiems tokiose vietose stovėti neapsimokėtų, o jeigu jau nori, „tegul moka didelius pinigus“. Pašmaikštauta, ar prieš rinkimus nebus taip, jog visas skveras bus apstatytas kandidatus reklamuojančiais automobiliais. Komiteto pirmininkė kalbėjo ir apie girdimą reklamą.
„10 min. paleidžia košmarą, užsidarėm langus, vis tiek bumsėjo, neradom, kas organizavo, o kai radom – nuvažiavo. Ar tokia bus apmokestinta?“ – vaizdžiai kalbėjo ir teiravosi A. Pukinskienė, bet administracijos direktorius Dainius Grincevičius patikslino, kad kol kas kalbama tik apie išorinės reklamos apmokestinimą bei tvarką.
Galima paminėti, kad pagal tvarką reklamos eksploatavimas nustatomas 5-erių metų terminui, bet dažnas leidimus tvarkosi trumpesniam laikotarpiui.
Beje, šiuo metu savivaldybės administracija paskelbė išorinės reklamos erdvinio stendo – kintamo vaizdo ekrano – įrengimo ir eksploatavimo konkursą, kurio laimėtojas, pasirašęs sutartį su savivaldybe ir gavęs leidimą įrengti išorinę reklamą, įgis teisę įrengti ir eksploatuoti ekraną penkerius metus nuo leidimo išdavimo dienos su galimybe pratęsti leidimo terminą.