Dramos ir profesinio veiklinimo neformaliojo ugdymo programos tikslas - sudaryti sąlygas įvairių gebėjimų mokiniams pasitikėti savo kūrybinėmis galiomis, noru tobulėti kuriant ir pažįstant teatro meną, skatinti jų bendruosius gebėjimus bei norą dalyvauti kultūriniame gyvenime. Pasak Gelgaudiškio specialiosios mokyklos direktorės pavaduotojos Genutės Žilinskienės, programa įgyvendinama atsižvelgiant į sutrikusio intelekto mokinių galias ir gebėjimus. Ja siekiama, kad mokiniai per teatrinę veiklą ugdytų savo kognityvinius bei bendruosius gebėjimus (kalbą, judesius, plastiką), pasitikėtų savo kūrybinėmis galiomis, norėtų tobulėti kurdami, drąsiai reikštų savo mintis, jausmus ir požiūrį į teatrą. „Ne mažiau svarbus ir susipažinimas su teatro įvairove, raiškos priemonėmis, teatrine aplinka, - tvirtino G.Žilinskienė. - Stebėdami spektaklį vaikai turi išmokti suprasti bei vertinti teatro „kalbą“. Veiklos kuriamos žaidybiniu pagrindu. Jomis skatinama kūrybiškai žaisti ir žaismingai kurti.“
Pašnekovės manymu, tiek sveikųjų, tiek neįgaliųjų plaukimo mokymo(-si) programa aktuali visiems visuomenės nariams, norintiems išmokti sveikai gyventi, taisyklingai plaukti. Be to, plaukimas šaltame vandenyje yra gera ne tik bendravimo, bet ir grūdinimosi priemonė. Juk išmokti plaukti gali visi: įgalūs ir neįgalūs, suaugę ir vaikai. Gelgaudiškio specialiojoje mokykloje mokiniai turi galimybę užsiiminėti įvairiomis sporto šakomis, o plaukimas yra nauja, vaikams dar nepatirta veikla. Lietuvos specialiosios olimpiados komitetas jau daugelį metų organizuoja plaukimo čempionatus. Tačiau dėl plaukimo įgūdžių nebuvimo, mokiniai negali dalyvauti šiuose čempionatuose ir jaustis lygiaverčiais su sveikaisiais. Todėl, dalyvaudami sportinės bei kitos fizinio aktyvumo užsiėmimų ir profesinio veiklinimo neformaliojo ugdymo programoje, Gelgaudiškio specialiosios mokyklos mokiniai ugdosi sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo nuostatas bei gebėjimus. Užsiėmimai vyksta Šakių jaunimo kūrybos ir sporto centre.
Keramikos, dailiųjų amatų užsiėmimų ir profesinio veiklinimo neformaliojo ugdymo programos tikslas - plėtoti mokinių šiuolaikinės vizualinės išraiškos priemonių pažinimą, gebėjimą komunikuoti keramikos, dailiųjų amatų priemonėmis, lavinti meninį - estetinį pojūtį, vaizduotę ir skatinti malonias emocijas, ugdyti kūrybinius gebėjimus, organizuotis prasmingą laisvalaikį, mokytis naujų veiklų. Užsiėmimų metu skatinama vaiko fantazija, išmonė, lavinami lytėjimo ir regėjimo pojūčiai, pastabumas, plėtojamas gebėjimas analizuoti, kūrybingai veikti ir improvizuoti. Vaikai užsiėmimų metu ne tik susipažįsta su moliu, jo savybėmis, bet ir mokosi bendrauti, draugauti su savo bendraamžiais, pasitikėti suaugusiais. Mokiniai tampa atviresni, jautresni grožiui, išmoksta gerbti savo ir kitų darbą, išlaisvina savo kūrybiškumą. Dalyvaujantys programoje vaikai gilinasi į liaudies tradicijas, išmoksta lipdyti, įvairiai dekoruoti, glazūruoti. Taip pat gauna kompozicijos žinių, susipažįsta su įvairiomis molio ir glazūrų žaliavomis.
„Labai džiaugiamės, kad projekto metu turėjome galimybę įsigyti labai reikalingų priemonių visapusiškam moksleivių ugdymui, - teigė G.Žilinskienė. - Dramos būrelio lankytojai turės savo garso aparatūrą, širmą vaidinimams, balionų, grimo medžiagų, kaukių ir kitokių teatrinių aksesuarų. Taip pat vaikams nupirkti maudymo(si) kostiumėliai ir plaukimo kelnaitės bei kepuraitės, rankšluosčiai, palaikymo liemenės, šlepetės, muilas, šampūnas. Keramikos ir dailiųjų amatų užsiėmimams įsigytos svarbiausios priemonės: molis, glazūros, stekai, teptukai, viela moliui pjauti, lentelės pjaustymui, kočėlai, dubenėliai.“
„Draugo“ inf.