Ministras D. Pavalkis pabrėžia profesinio mokymo patrauklumo didėjimą: šiais mokslo metais į profesines mokyklas įstojo dešimtadaliu mokinių daugiau nei buvo planuota, arba 2 tūkst. daugiau nei pernai. Todėl vienas iš nacionalinių prioritetų profesinio mokymo srityje – stiprinti praktinį profesinį mokymą, įtraukti darbdavius į mokymo procesą, skatinti profesinių mokyklų ir vietos verslininkų bendradarbiavimą. Turime gerą, aprūpintą, modernizuotą profesinio mokymo infrastruktūrą, svarbu efektyviai ją išnaudoti įsiklausant į darbdavių poreikius konkrečiuose regionuose.
Didžiąją profesinio mokymosi laiko dalį, apie 70 proc., sudaro praktinis mokymas mokykloje ar įmonėje. Profesinio mokymo įstaigų valdymo struktūrose tiesiogiai dalyvauja verslo įmonės. Profesines mokyklas baigiančių mokinių kvalifikaciją vertina akredituotos kompetencijų vertinimo įstaigos, tokios kaip Pramonės, prekybos ir amatų rūmai, Žemės ūkio rūmai.
Remiant ES struktūriniams fondams Lietuvoje kuriama per 40 moderniausia profesinio mokymo įranga aprūpintų sektorinių praktinio mokymo centrų, profesijos mokytojai stažuojasi verslo įmonėse ir įgytą patirtį perduoda mokiniams. Parengtas Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo 2014–2020 m. planas užtikrins, kad jaunimas darbo rinkai būtų rengiamas tikslingai, atsižvelgiant į šalies ūkio poreikius, kokybiškų studijų, profesinio mokymo procese įgytų tinkamą kompetenciją ir kvalifikaciją.
„Draugo“ inf.