Tarybos narė Eglė Dragūnaitytė klausė, ar „tai ne prašymas iš lubų“. Ji teigė, kad galbūt prieš keliant tarifus reikalinga atlikti įmonės auditą. Tarybos narę domino, kodėl mūsų rajono organizacijos, įmonės, vykstančios į ekskursijas, mieliau renkasi gretimų rajonų vežėjus.
„Tai prašymas ne iš lubų, rajono Ūkio skyriui esame pateikę visus reikiamus skaičiavimus. O dėl komercinių paslaugų noriu patikinti, kad nuo gegužės mėnesio sumažinome įkainius už autobusų nuomą, nes krito degalų kainos, o rajono įmonės dažniausiai renkasi gretimų rajonų privačius vežėjus, kurie ir siūlo pigesnes paslaugas“, – kalbėjo UAB „Šakių autobusų parkas“ vyr. buhalterė Lilija Sniečkuvienė.
Tačiau E. Dragūnaitytė nenusileido ir pateikė pavyzdį, kai dar iki gegužės mėnesio buvo kreiptasi į bendrovę ir, pasak jos, už 800 km atkarpą įmokos suma skyrėsi 300 eurų nuo Jurbarko bendrovės įkainio.
„Nelipinkit ant įmonės tokios etiketės ir nedarykit antireklamos. Norit, kad gyventojai visai nesikreiptų? Aš turiu kitokios patirties, kai ši bendrovė vežė pigiau“, – kalbėjo tarybos narys Romas Pukinskas.
Tarybos narius domino, kokią įtaką turės rajono biudžetui, kiek nuostolingų maršrutų padaugės patenkinus bendrovės prašymą dėl tarifų padidinimo.
„Drįstu sakyti, kad savivaldybės biudžetui naujieji tarifai įtakos neturės ir mes nustatyto šių metų įmonės biudžeto limito neviršysim. Padidinus tarifą, nuostolingi maršrutai tik mažės, iš keleivių, mokančių už bilietus 100 proc., mes per mėnesį surinksime apie 900 eurų. Kadangi savivaldybė bendrovei kompensuoja nuostolingus maršrutus ir mokinių pavėžėjimą, tai, surinkdami daugiau lėšų už bilietus, mažiau prašysime iš savivaldybės“, – kalbėjo bendrovės atstovė.
Ji patikino, kad bendrovė bet kada negali didinti visų maršrutų įkainių, nes ji labai priklausoma nuo konkurentų, privatininkų. Todėl rugsėjo 1 d. bendrovė matys situaciją ir sužinos, kaip elgsis kiti vežėjai dėl įkainių. L. Sniečkuvienė apgailestavo, kad, mažėjant moksleivių skaičiui, mažėja bendrovės pajamos. Šiemet „Šakių autobusų parkas“ pervežė 10 proc. moksleivių mažiau.
Tarybos nariai klausė, ar padidinus tarifus bus pigiau į Kauną nuvažiuoti su „Kautra“, ar privačiais, ar mūsų rajono autobusų parko autobusais. L. Sniečkuvienė patikino, kad bendrovės bilietai tikrai nebus brangesni už kitų vežėjų, nes tokiu atveju jų paslaugomis keleiviai nesinaudotų.
Rajono meras Juozas Bertašius kalbėjo, kad, pakėlus minimalią algą, tenka šiai įmonei ieškoti, kur pinigų užsidirbti. Juolab kad šioje įmonėje pusė aptarnaujančio personalo gauna minimalią algą, o vairuotojai, pasak L. Sniečkuvienės, – valandinį atlygį.
Prieš priimant sprendimą iškilo klausimas ir dėl sustojimo Liepalotų kaime (Lukšių sen). Ten yra įrengtos dvi stotelės. Tarybos nariai klausė, ar bendrovė negali atsižvelgti į gyventojų prašymus ir sustoti abiejose stotelėse. Kaip patikino L. Sniečkuvienė, Valstybinė kelių transporto inspekcija pagal gyventojų pageidavimus ir kitus kriterijus patvirtino tik vieną sustojimą Liepalotuose.
„Geriausia, kad pati įmonė išsilaikytų ir nereiktų skirti papildomų lėšų. Ji neturi būti prašytoja , o savivaldybė – tik dalintoja“, – apie tokių tarifų tvirtinimus kalbėjo savivaldybės administratorius Evaldas Sniečkus.
Liepos 29 d. sprendimu Šakių rajono savivaldybės taryba patvirtino prašomus UAB „Šakių autobusų parkas“ vietinių maršrutų tarifus bei leido įmonės direktoriui Tomui Povilaičiui taikyti konkrečių vietinio susisiekimo maršrutų diferencijuotą tarifą. Pokyčiai numatomi nuo rugsėjo 1 d.