Savaitgalį Vilniuje, Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“, vyko ketvirtoji tarptautinė turizmo ir aktyvaus laisvalaikio paroda „Adventur 2016“. Šešupės euroregiono turizmo informacijos centras (toliau – TIC) su pagalbininkais pristatė ir mūsų kraštą.
Nuotr. „Adventur“ parodoje nuo jos gyvavimo pradžios dalyvaujančio Šešupės euroregiono TIC vadovė Eglė Plančiūnienė (pirma iš dešinės) džiaugėsi sulaukusi kraštiečių palaikymo.
Šių metų tris dienas besitęsusios parodos tema – miestų turizmas. Renginio metu siekta išsiaiškinti, kaip miestams atskleisti savo išskirtinumą, kultūrą, istoriją, tradicijas ir, žinoma, kaip užkariauti turistų simpatijas bei padidinti atvykstančių keliautojų srautus.
Mūsiškiai atkreipti dėmesį į save kvietė tradiciškai – „Į svečius pas zanavykus“. TIC pristatė keturis teminius maršrutus turistams: „Kviečia paragauti“, „Kviečia krašto dvarai“, „Atraskite gamtos lobius“, „Ras ką veikti ir vaikučiai“.
„Šakių krašto stende muziejų ir edukacijas pristatė Zanavykų muziejus, Gelgaudiškį – Mažąją Lietuvos kultūros sostinę – reklamavo Gelgaudiškio dvaro kolektyvas. Šeštadienį, pristatydamas Kidulių dvaro renginius ir programą turistams, šauniai padirbėjo Kidulių dvaro šokių kolektyvas“, – pasakojo TIC direktorė Eglė Plančiūnienė.
Kaip ir kasmet, taip ir šiemet lankytojai galėjo paragauti skaniausių mūsų krašto vaišių: sėmenų aliejaus („Aletovis“), glaistytų sūrelių („Uriga“), morkų saldainių („Kiba“).
TIC direktorė džiaugėsi sulaukusi pastiprinimo ir palaikymo – penktadienį parodoje ir Miestų forume lankėsi Šakių rajono savivaldybės administracijos direktorius Evaldas Sniečkus, Regioninės plėtros skyriaus vedėjas Vitas Girdauskas, verslininkas Arūnas Tarnauskas, Lukšių seniūnas Vidas Cikana ir Zyplių dvaro kolektyvo merginos.
E. Plančiūnienė teigė, kad būtent šioje parodoje galima pamatyti, kaip auga ir kur link tobulėja, kokią reikšmę turizmui teikia kiti Lietuvos regionai, kaip į mus žiūri ir ką siūlo kitos šalys, artimieji kaimynai ir tolimesni kraštai.
Turizmo ir rinkodaros profesionalai diskutavo apie miestų ir rajonų patrauklaus įvaizdžio kūrimo ir komunikacijos svarbą norint tapti traukos centru. E. Plančiūnienei labiausiai įstrigusi mintis – jei mes patys negyvename, nesinaudojame, nedalyvaujame savo miestų traukos objektuose, renginiuose, sutvarkytose aikštėse, gatvėse, ar gali jie būti reikalingi ir patrauklūs atvykstantiems?
Parodoje „Adventur“ dalyvavo apie 230 turizmo bendrovių, kurios pristatė 37 pasaulio šalis. Savo miestus pristatė ir daugiau nei 40 Lietuvos savivaldybių, regionų ir turizmo informacijos centrų.
„Draugo“ inf.