Pasak Gelgaudiškio specialiosios mokyklos direktoriaus pavaduotojos Genės Žilinskienės, konsultacijomis buvo siekiama mokyklų specialistams padėti spręsti pamokos organizavimo bei optimizavimo problemas, aptariant veiklų parinkimo, užduočių diferencijavimo klausimus, klasės valdymo strategijas. Taip pat buvo pateikti praktiniai pavyzdžiai, analizuoti konkretūs atvejai, situacijos bei parengtos rekomendacijos darbui su emocijų ir elgesio sutrikimų turinčiais mokiniais. Be to, konsultantės pasidalijo turima Olandijos, Jungtinės Karalystės, Danijos specialistų patirtimi, kurią įgijo apsilankiusios šių šalių panašaus pobūdžio mokyklose. Iš viso konsultacijose dalyvavo apie 100 apskrities pedagogų, kuriems tenka susidurti su mokinių elgesio valdymo, modeliavimo bei strategavimo problemomis.
Rugsėjo 30 ir spalio 1 dienomis respublikinių metodinių centrų komandos iš Gelgaudiškio, Panevėžio, Plungės ir Švėkšnos specialiųjų mokyklų dalyvavo Vilniuje vykusiame dviejų dienų seminare „Ugdymo programų pritaikymas, pažangos vertinimas ir inovatyvių ugdymo metodų taikymas, ugdant mokinius, turinčius autizmo spektro sutrikimų“. Apie dar retokai Lietuvoje atpažįstamą ir diagnozuojamą autizmo (įvairiapusį vaiko raidos) sutrikimą seminare įdomiai pasakojo vaikų ir paauglių psichiatrė, Vilniaus universiteto Medicines fakulteto Psichiatrijos klinikos docentė Sigita Lesinskienė bei pedagogė – psichologė Susanne Stampe Mortensen ir pedagogas Michael Falk–Siorensen iš Kopenhagos (Danija).
Spalio 7 ir 8 dienomis tų pačių mūsų respublikos metodinių centrų komandos dalyvavo dar viename dviejų dienų seminare Vilniuje. Jo tema atitiko būsimo metodinio centro Gelgaudiškyje kryptį. Seminaro tema „Elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų turinčių mokinių ugdymo aplinkos ir ugdymo programų pritaikymas, metodų parinkimas, tinkamo elgesio formavimas“. Pasak D. Kasperavičienės, šiame seminare buvo galimybė pasiklausyti vaikų ir paauglių psichiatrės, psichologijos daktarės Astos Dervinytės -Bongarzoni paskaitos, taip pat gauti labai reikalingas Danijos Amsterdamo regiono specialistų centro koordinatoriaus Eduard Bergman bei Lydi Ravensbergen konsultacijas emocijų ir (ar) elgesio sutrikimų turinčių mokinių ugdymo klausimais. Visi minėti specialistai spalio 9, 10, 11 dienomis lankėsi Gelgaudiškio specialiojoje mokykloje, stebėjo pedagogų vedamas pamokas, vaikų elgesį, teikė konsultacijas, atsakė į pedagogams rūpimus klausimus, dalijosi savo patirtimi bei grožėjosi Gelgaudiškio specialiosios mokyklos teritorija. „Tai unikali mokykla. Kitos tokios Lietuvoje nėra. Jūsų mokiniai kasdien nemokamai gauna oro ir gamtos terapiją. Tai yra labai svarbi nusiraminimo piemonė,“ - pastebėjo daktarė A. Dervinytė - Bongarzoni.
„Seminarai ir mokymai dar nesibaigė. Jie ir toliau tęsis po Šv.Kalėdų, - kalbėjo G.Žilinskienė. - Visa gauta informacija praturtina naujomis žiniomis, padeda geriau pasirengti būsimiems darbams.“
„Draugo“ inf.